Advertorial

Maak het verschil met koffie en thee


U weet het als geen ander: de voorbije jaren is de zorgmarkt steeds commerciëler geworden. De vrije zorgkeuze speelt hierbij een belangrijke rol. Het resultaat is dat zorgorganisaties in toenemende mate op zoek gaan naar nieuwe manieren om inkomsten te genereren en zich te onderscheiden.


Op het gebied van koffie en thee liggen hier mooie kansen. Echter, van oudsher is men in de zorg niet altijd gewend om commercieel te denken en zijn bewoners en familie niet gewend apart te betalen voor eten en drinken. Daarom is het belangrijk dat uw koffie- en theeaanbod in het restaurant onderscheidend is ten opzichte van uw basisvoorziening op andere afdelingen in het huis. Combineer uw koffievoorziening met een premium thee assortiment, zodat uw gasten bereid zijn te betalen voor hun kop koffie of thee.

7 tips voor een onderscheidende koffie- en theebeleving

  1. Bijna de helft van uw gasten vindt een extraatje bij de koffie (na het aspect ‘smaak’) het belangrijkste in de waardering van de koffie. Serveer daarom een koekje, likeurtje of glaasje water bij de koffie.
  2. Gasten hebben een hogere smaakverwachting wanneer koffie of thee in Douwe Egberts servies geserveerd wordt dan wanneer merkloos servies gebruikt wordt. Serveer uw koffie in Douwe Egberts servies en uw thee in Pickwick servies voor een optimale smaakbeleving.
  3. Uw gasten verleiden kan zorgen voor een omzetstijging van 27%. Serveer daarom margerijke koffie- en theespecials die prachtig ogen en heerlijk smaken.
  4. Door uw gasten keuze te bieden, kunt u tot 15% meer omzet creëren. Serveer in de zomer een zelfgemaakte, gezonde ijsthee naast het reguliere thee-assortiment.
  5. Combi-deals doen het goed: 15% van uw gasten kiest hierdoor voor een tweede product. Serveer de altijd succesvolle combinatie van koffie en appelgebak voor één vaste prijs.
  6. Het oog wil ook wat: gasten zijn bereid tot 33% meer te betalen als hun cappuccino er mooi uitziet. Ga voor een ‘perfect serve’ en serveer de koffie met suiker, melk en koekjes van één merk in stijlvolle verpakking.
  7. U kunt gemiddeld 12% meer marge halen op een kop thee als u kiest voor een premium thee-assortiment zoals Slow Tea. Gebruik in uw restaurant een luxere thee dan elders in de zorginstelling, zodat uw gasten bereid zijn hiervoor te betalen en u meer marge per kopje maakt.


Bestel alle benodigdheden voor een onderscheidend koffie- en theemoment »

Anne van Vlaenderen
Eindredacteur

Wat ligt er op je bord?

Wat mijn vriend voor me kookt. Meestal staat hij in de keuken, dus ik ben heel verwend. Wanneer ik uit eten ga probeer ik het liefst steeds iets nieuws. Daarom ben ik fan van restaurants die steeds iets anders op het menu hebben. Vis, vlees of vega, ik lust het allemaal.

Wat zit er in je glas?

Door de week water en thee, liters thee. In het weekend kan het van alles zijn: een lekker speciaalbier, goede wijn of cocktail. De klassieke Cosmopolitan blijft favoriet.

Guilty food pleasure

Pizza. ’s Avonds laat op de bank met een serie op tv.

Snelfilter koffie melange rood, pak 1 kg 

Bekijk product

Filterkoffie select fresh brew, pak 1 kg 

Bekijk product

Snelfilter koffie melange rood, pak 500 gr 

Bekijk product

Espresso koffiebonen medium roast 100% arabica, pak 1 kg 

Bekijk product

Oploskoffie classic vriesdroog, zak 300 gr 

Bekijk product

Dit vindt u waarschijnlijk ook interessant